Direct la continutul paginii »
Acasa > Suplimente > Masa musculara si forta >

Proteine- pudrele proteice

Ce sunt pudrele proteice?

Sunt suplimente care contin proteine sub forma de pudra extrase din lapte, zer, ou, colagen, leguminoase( linte, mazare, soia), cereale (grâu, orez), seminte( in, canepa) etc. Ele contin aproape exclusiv proteine, fara cantitati semnificative de grasimi sau carbohidrati. Se consuma in amestec cu apa, fructe(sucuri), lapte, sub forma de shake. Pudrele proteice de calitate au o puritate mare si exclud ingredientele artificiale(coloranti, indulcitori chimici, arome artificiale).

De ce se folosesc pudrele proteice?

In primul rand pudrele proteice se folosesc pentru a corecta dieta. In functie de necesarul zilnic, se calculeaza proteinele ce se asigura din alimente, iar restul trebuie asigurate din pudre proteice sau MRP. Cel mai important avantaj este comoditatea. Bauturile proteice din pudre proteice sunt mai rapid de preparat decat mancarea si mai usor de digerat. Spre deosebire de o masa obisnuita, poti avea cu tine o bautura proteica oriunde te duci. Pentru dietele bazate pe proteine sunt aproape indispensabile. Totusi, o dieta bazata pe proteine trebuie sa fie urmata doar o perioada scurta de timp si corelata cu antrenamentul.

Un alt motiv ar fi ca ofera o cantitate mare de proteine, fara grasimi si carbohidrati, element important in special in regimurile de slabire.

Deci pudrele proteice nu sunt substante minune, ele sunt doar o completare a alimentatiei, ele singure nu au efecte majore asupra starii corpului. Pentru a fi eficiente, ele trebuie sa insoteasca o dieta si un program corect de antrenament.

Trebuie neaparat sa folosim pudre proteice?

Nu. Ele se folosesc pentru a corecta dieta. Majoritatea oamenilor le folosesc datorita comoditatii. Un mod de folosire gresit este excesul de proteine in dieta, fara un aport suficient de carbohidrati complecsi, fibre si grasimi sanatoase. In acest caz proteina nu este folosita la cresterea masei musculare ci este arsa pentru energie, cu efecte negative asupra metabolismului si sanatatii, pe langa faptul ca banii sunt practic aruncati la WC.

Cum ne alegem pudra proteica?

Primul si cel mai important criteriu este gustul. Pare ciudat, dar daca o pudra proteica nu are un gust bun, ea nu se va absorbi la fel de bine si nici nu iti va crea o motivatie suplimentara de a o lua. Atentie la pudrele ieftine, ele de obicei contin ingrediente de proasta calitate, cu gust neplacut si asimilare defectuoasa.

Alt criteriu important este toleranta. Anumite produse iti pot da gaze, diaree sau dureri de stomac. De obicei acesta contin lactoza. O alta cauza ar putea fi ingestia unei mari cantitati deodata. Se recomanda sa bei putin cat putin din bautura proteica, decat tot deodata. Daca ai o digestie precara poti asocia si enzime digestive cu pudrele proteice.

Fiecare organism este diferit si de aceea se recomada sa testezi mai multe produse, pentru a vedea care este cel mai potrivit pentru tine.

Costul. Este un factor important, mai ales la noi in tara. De obicei, calitatea se reflecta in pretul suplimentului. Un pret mai mare arata ca s-au efectuat procedee mai complexe, sau extractul respectiv este mai valoros. Si aici, nu este o regula absoluta, de aceea trebuie sa testezi mai multe proteine. Sfatul meu ar fi sa cumperi un supliment cel putin de un pret mediu. Pentru a calcula costul cat mai bine, calculeaza cate grame de proteina sunt intr-o cutie(nici un supliment nu contine 100% proteine) si imparte pretul cutiei la numarul de grame. Astfel vei obtine pretul unui gram de proteina. Cu acesta poti sa faci comparatii intre diferite suplimente.
Sursa de proteine

Desi in ultima vreme diferite companii fac reclama unor diferite surse de proteina, studiile au aratat ca performanele nu difera semnificativ daca se administreaza diferite tipuri de proteina. Calitatea proteinei este data de doi facotri majori: profilul de aminoacizi si digestibilitatea. Cel mai indicat este sa vezi intai care este sursa de proteina pe care corpul tau o tolereaza cel mai bine. In general, se considera ca proteinele izolate din zer si proteina din ou sunt mai valoroase decat caseina(extrasa tot din lapte, ca si zerul) sau proteinele vegetale. Exista totusi si combinatii de proteine vegetale(fara soia) care ajung la o valoare biologica buna si ofera beneficii suplimentare- nu contin colesterol, au un pH mai bun, pot fi folosite de vegetarieni sau in perioadele de post. De asemenea, o proteina animala, colagenul, desi are o valoare biologica redusa poate ajuta foarte mult refacerea articulatiilor si completa un supliment care contine doar proteine provenite din lapte.

Prepararea pudrei proteice

Anumite pudre sunt instantizate, adica sunt supuse unui procedeu prin care devin foarte solubile in apa, nefiind necesar un blender. Problema este ca acesta este un proces termic, ce poate diminua calitatile proteinei. Au aparut si la noi shaker-e care au un gratar special in partea de sus in care cocoloasele de proteine se sparg, rezultand o solutie mult mai omogena. Se recomanda ca pudrele sa fie complet omogenizate inainte de a fi ingerate. La preparare nu se recomanda amestecul cu lapte dar se pot adauga carbohidrati complecsi, grasimi esentiale, MCT, lecitina, enzime, fibre, glutamina, aminoacizi, minerale. Se pot amesteca si diverse tipuri de proteine in acelasi shake.
Cand preparam bautura proteica?

Bautura proteica poate fi preparata oricand si daca este tinuta in frigider intr-un recipient curat, ea poate fi folosita si dupa 1-2 zile. Aveti grija la bauturile tinute la caldura, constituentii pot intra in fermentatie si consumul lor poate duce la deranjamente stomacale sau intoxicatii.

Cata proteina trebuie sa contina un shake?

In mod traditional se considera ca o cantitate optima de proteine intr-un shake este de 20-40g. Cantitatea se alege in functie de parametrii individuali, alimentele consumate in ziua respectiva, valoarea biologica a proteinelor folosite(daca folosesti proteine de calitate este suficienta o cantitate mai mica).

Comments

comments


Vrei sfaturi personalizate?

Cristian Margarit si ceilalti specialisti GetFIT in nutritie, antrenament si wellness iti pot oferi consultatii private contra cost. Trimite-ne datele tale de contact si te vom ajuta in cel mai scurt timp!

Vreau o consultatie »
  1. (obligatoriu)
  2. (adresa valida)
  3. (obligatoriu)
  4. Doresc
  5. Captcha
 

 

Cuvinte cheie: , , , , .

Voteaza articolul »

Ti-a placut articolul? Voteaza-l!

Click pe butonul de alaturi pentru a-i acorda acestui articol votul tau!

Adauga comentariu

79 comentarii:

  1. Valentin Caraivan

    acum un an

    Salut. In urma Testului York am descoperit ca am intoleranta la lapte de vaca si la ardei si rosii. Ce Proteine sunt recomandate pentru mine? Pana acum am folosit Sintha 6
    Multumesc

    Raspunde
  2. Gabriela

    acum un an

    Buna,

    Am si eu o intrebare pentru Cristian, voiam sa stiu ce pudra proteica imi recomanzi?Din pacate am inceput sa fac sport de putin timp, datorita kilogramelor in plus si mai ales al aspectului pufos, am 52 de kg si 1,60 m.Am tot citit pe siteul vostru, sunt multe, dar nu stiu care e cea mai buna.Multumesc frumos.

    Raspunde
  3. Tudor

    acum un an

    Salut,ma numesc Tudor si am 17 ani.As vrea niste sfaturi pentru a slabi cateva kilograme,am 1,81 m si 97kg si as dori sa ajung la 85kg.
    Imi puteti recomanda niste exercitii si niste proteine cat se poate de naturale, nu conteaza pretul.

    Raspunde
  4. AdyRadu

    acum 2 ani

    este adevarat ca organismul nu poate asimila mai mult de 20 grame proteina la o masa? am citit undeva si nu stiu ce sa cred, inca nu am gasit raspunsul si este foarte important

    Raspunde
  5. Oana

    acum 2 ani

    Buna ziua,

    Ma intereseaza daca e indicat sa consum shake proteic pentru a creste in greutate.
    Mentionez ca am 26 ani, 1.64 si numai 45 de kg. Mananc orice fel de aliment la orice ora si nu reusesc sa iau in greutate, iar analizele imi sunt foarte bune.
    Oare m-ar ajuta un astfel de shake in masura in care sunt o persoana relativ activa,…mai merg la inot, alergat din cand in cand si am o ocupatie ce presupune activitate fizica si stres.
    Oana

    Raspunde
  6. maria

    acum 2 ani

    buna ma numesc maria,am 21 de ani am 1,57 si 57kg incep sa merg la fitness de sapt, ce vine am o problema am piciorele suptiri si sunt grasa la burta adica partea de sus sunt mai grasa la maini si fata si partea de jos sunt mai slaba as dori sa imi spuneti cum sa incep exercicile sa slabesc mai mult in partea de sus si ce proteine imi recomandati pentru cresterea masei musculare la picioare si postior.va multumesc

    Raspunde
    • AndreeaO

      acum 2 ani

      Maria, cel mai bine e sa iti faci un jurnal pe forumul getfit.ro, unde vei primi toate sfaturile de care ai nevoie: http://forum.getfit.ro/forum.php

      Raspunde
    • adi

      acum un an

      Dragă Maria,
      Când ai fugit ultima oară? Adică să fugi până simţi că te lasă picioarele? Ştiu că e foarte greu, dar ai fi uimită să vezi ce poate face un antrenament ce constituie din 3 alergări pe săptămână (până la epuizare, fără eschivări şi păcăliri de sine) şi trei serii de flotări, tot o dată pe săptămână, crescând progresiv numărul de repetări (iti creste si pieptul astfel).

      Raspunde
  7. stoianov vlad

    acum 2 ani

    salut! am o intrebare: poti face pietre la rinichi de la proteine?am vazut ca, contin si niste saruri.Am avut niste pietre la rinichi si cand i-am zis medicului ca iau proteine,s-a uitat cam urat.Multumesc anticipat.

    Raspunde
  8. vali

    acum 2 ani

    Salut Cristi
    Am o intrebare legata de prepararea gainerului, am citit mai sus urmatoare fraza si sunt complet derutat:
    “La preparare nu se recomanda amestecul cu lapte”
    De ce este preferat laptele in loc de apa ?

    Raspunde
  9. daniel95

    acum 2 ani

    Daniel95, you do not have permission to access this page. This could be due to one of several reasons:

    Your user account may not have sufficient privileges to access this page. Are you trying to edit someone else’s post, access administrative features or some other privileged system?
    If you are trying to post, the administrator may have disabled your account, or it may be awaiting activation.

    Uite ce imi zice ….. !!!

    Raspunde
  10. daniel95

    acum 2 ani

    Cristian te rog frumos imi poti recomanda un supliment proteic ? la 74 kg 188 cm , 11 luni de culturism ? Multumesc frumos

    Raspunde
  11. daniel95

    acum 2 ani

    Salut.Imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie dar nu prea le am cu forumul , nu stiu sa umblu. Am si eu o nelamurire ,am 74 kg, 188 cm si practic culturism de 11 luni. As vrea sa i-au niste suplimente proteice.Imi pute-ti recomanda ceva? Inca ceva antrenorul de la mine de la sala mi-a spus ca dupa ce te lasi de administrare nu mai cresti in masa si nu numai atat , ajungi de unde ai plecat , este adevarat ? Multumesc anticipat. Imi cer scuze inca odata daca nu am postat unde trebuie.Multumesc

    Raspunde
  12. ovidiu

    acum 2 ani

    sal Cristi am si eu o intrebare..dimineata mananc orez cu lapte si imediat dupa iau un shake de wpi..intrebarea e pana ajunge sa se digere orezul proteina din shake nu e descompusa pentru energie(pentru ca wpi are o absortie mai rapida dupa cum precizezi si tu in articol si corpul dimineata e secat dupa 8 10 ore de la ultima masa)iar daca proteina din shake e descompusa pentru energie la cat timp sa iau shake dupa masa?

    Raspunde

Mesajul tau:

Zona de comentarii e destinata discutiilor despre articol, nu intrebarilor sau cererilor de consultanta personalizata. Pentru discutii intre membrii comunitatii accesati forumul.

Introdu comentariul tau in acest formular:
  • Introdu numele tau complet!
  • Trebuie sa ne dai o adresa de E-Mail valida!
  • Site-ul tau, daca ai unul. (optional)
  • Comentariul tau complet intra aici...

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul alimentatiei, sanatatii, slabirii si sportului.

Instrumente