Direct la continutul paginii »

Carnitina

Carnitina

Este un amino acid derivat din lizina si metionina. Legumele si fructele contin mai putin de 1 %, iar produsele cereale contin mai putin de 5 % din carnitina pe care o gasim in carne si produsele din lapte. Carnitina transporta acizi grasi in mitocondrie (elementul citoplasmei celular, jucand un rol important in reactiile respiratiei celulare). Este un aminoacid popular pentru slabire si energie, fiind administrat in special inainte de antrenament. Carnitina in sine nu te ajuta la slabire in absenta dietei si antrenamentelor.

Carnitina este un aminoacid neesential, produs in ficat din lisina si metionina. Se mai gaseste in produse lactate si carne rosie. Carnitina este parte a enzimei palmitiltransferaza, care permite acizilor grasi cu lanturi lungi sa patrunda prin membrana celulelor si sa fie arsi pentru energie. De asemenea permite oxidarea piruvatului pentru energie ceea ce ar putea diminua producerea de acid lactic.

Alte efecte pozitive :

  • creste capacitatea de transport a IGF-1
  • reduce stresul oxidativ asupra muschilor in timpul si dupa antrenement
  • reduce febra musculara
  • reduce excretia de acid uric – ceea ce se traduce prin catabolism redus

Doza optima: 3-5 grame pe zi, inainte de antrenament cu o ora, si seara inainte de culcare. Dozele obisnuite sunt de 1-3 grame pe zi(pentru economie dar si efecte satisfacatoare).
Este non-toxica si poate fi luata de femei insarcinate sau copii.


Vrei sfaturi personalizate?

Cristian Margarit si ceilalti specialisti GetFIT in nutritie, antrenament si wellness iti pot oferi consultatii private contra cost. Trimite-ne datele tale de contact si te vom ajuta in cel mai scurt timp!

Vreau o consultatie »
  1. (obligatoriu)
  2. (adresa valida)
  3. (obligatoriu)
  4. Doresc
  5. Captcha
 

 

Cuvinte cheie: , , , , .

Voteaza articolul »

Ti-a placut articolul? Voteaza-l!

Click pe butonul de alaturi pentru a-i acorda acestui articol votul tau!

Adauga comentariu

32 comentarii:

  1. Marius

    acum 3 luni

    In zilele de pauza se ia toata doza seara inainte de culcare?

    Raspunde
  2. Andrei Florea

    acum 4 luni

    -Am vazut o gramada de sportivi care recomanda administrarea de carnitina dimineata pe stomacul gol pentru a ajuta la folosirea grasimilor corporale ca sursa de energie. Ce parere aveti despre asta?
    -In zilele cand fac cardio dimineata cand e cel mai benefic sa iau carnitina?

    Raspunde

Mesajul tau:

Zona de comentarii e destinata discutiilor despre articol, nu intrebarilor sau cererilor de consultanta personalizata. Pentru discutii intre membrii comunitatii accesati forumul.

Introdu comentariul tau in acest formular:
  • Introdu numele tau complet!
  • Trebuie sa ne dai o adresa de E-Mail valida!
  • Site-ul tau, daca ai unul. (optional)
  • Comentariul tau complet intra aici...

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu ultimele stiri din domeniul alimentatiei, sanatatii, slabirii si sportului.

Instrumente